FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Motor teplý, chladič a expanzní nádoba teplá, sahara spíná, ALE topení nehřeje... potrubí studené... máte nějaký nápad co s tím?
mé úvahy jak funguje vytápění? (podpořte nebo vyvraťte)
tzv. malý okruh chlazení ? tj. okruh vytápění interiéru vede z víčka termostatu ta užší hadice,
kapalina proudí z bloku motoru kolem termostatu, který tím zahřívá a přispívá tak k jeho funkčnosti, tento okruh není závislý na termostatu
potrubím voda teče do výměníku - radiátoru v kabině, z výměníku přes expanzní nádobu, nahoru do chladiče odkud je spodní částí chladiče odváděna potrubím do sání vodní pumpy.
Celý okruh je tedy bez ventilů a uzávěrů, teplý vzduch do kabiny je zajištěn vzduchovými klapkami a mixováním teplého a studeného vzduchu.
na němečkém fóru http://www.motor-talk.de/forum/smart-45 ... 85577.html jsem si přečetl (špatně přeložil googlem) že MHD má kdesi na trase tento tento ventil A1698300884 http://smart.7zap.com/Imgs/BM_IMAGES/B5 ... 140708.png
sestava 420
http://www.ebay.it/itm/SMART-FORTWO-42- ... 1499750846
měl by být přístupný z pod sedadla řidiče
znáte někdo jeho funkci toho A1698300884 ? někde jsem četl že to není ventil ale čerpadlo, které žene teplou vodu do radiátoru i ve chvíli kdy neběží motor (Start Stop systém MHD) tj. když člověk zastaví na semaforu a stojí na brzdě a motor si dává "šlofíka".
Prosím o názory ... díky
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Osobně říkám najít to čerpadlo, odpojit konektor a připojit sólo čerpadlo na 12V jestli se bude točit. Případně ověřit přítomnost napětí v přívodním konektoru ( nastartovat a nechat motor vypnout automatikou jako na křižovatce , pak měřit )
Když bude čerpadlo OK a nebude napětí, pak je chyba někde v tom, co to čerpadlo spíná ( relé, čidlo ... )
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Dále se zjistilo že pumpa - ventil na mém voze vůbec není... tedy na obrázku ho sice mají, ale ve voze s mým výrobním číslem není. Systém EPC/WIS hlásí že se pumpa - ventil začal montovat o několik měsíců později cca 08/2010 a nejspíš bude ještě hokej ve verzích kam se vůz dodával jestli do Norska nebo do Itálie. Prostě prase, aby se v tom vyznalo.
Takže jsem zpět na začátku, zdechlá pumpa ? (našel by se zde někdo s poruchou pumpy? možná příčina upadlá nebo náhodně se protáčející vrtulka na hřídeli, jinak se ji nemůže nic stát)
Nebo zdechlý Termostat ? (měl někdo problém s termostatem na 451 ? podotýkám že na 450tce je úplně jiný).
Díky Milan
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Když demontuješ vodní pumpu tak ji v podstatě rozpůlíš na dvě půlky, půlku pumpy tvoří blok motoru a druhou půlku víčko s vrtulkou "vodní pumpa".
Nebo jak si to myslel ty ?
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
prý to není ojedinělé
Re: FORTWO 451 MHD 52kW 2010 Problém s topením
při zahřátém motoru na ustálenou teplotu kolem 90 stupnů 100 když stojím
tak pokud zapnu teplotu topení naplno a ventilátor naplno tak z toho fouká... no skoro studeno.
jak jste na tom Vy?