NÁVOD - Demontáž lemů prahů a plastových podběhů zadních kol u Smart 451
Napsal: stř 17 črc 2024, 21:25
V rámci větší jarní údržby mého Ropíka (Smart 451 Coupe CDI 33 kW) jsem se rozhodl pro preventivní výměnu všech tří silentbloků zavěšení motoru.
Abych se dostal ke šroubům bočních závěsů motoru, musel jsem nejdříve demontovat plastové lemy prahů a výplně podběhů kol. Auto jsem zvedl na ocelové stojany a sundal zadní kola. Pak jsem vytáhl obě pojistné plastové hmoždinky ze zadní hrany lemu prahu.
Pro pohodlnou demontáž podběhů kol by postačilo pouhé vyhnutí zadní části lemu z karoserie, ale já jsem chtěl současně zkontrolovat stav prahů, takže po vyhnutí zadní části lemu jsem jej zatažením směrem vzad zcela demontoval.
Lemy prahů jsou ke karoserii uchyceny pomocí pěti bílých plastových destiček, nasazených na ocelových závitových trnech prahů. Vpředu na samotném lemu je ještě háček, který zapadne do karoserie.
Lemy prahů na Ropíkovi už někdo dříve demontoval a zřejmě je přitom dostatečně nepotáhl směrem vzad. Proto jsou některé části destiček ulomeny. Budu muset na čínském Aliexpress kopit nové.
Po sejmutí lemů jsem destičky z trnů vyšrouboval a nasadil správným směrem zpět do lemů. Lemy prahů budu ale ještě čistit, takže jsem destičky nezasadil přesně do vymezené polohy. Tu pak poznáme podle vylisovaných drážek v lemech, do nichž zapadnou středové pružné proužky destiček.
Po demontáži obou lemů prahů jsem se pustil do plastových podběhů zadních kol. Nejprve na pravé straně auta, kde jsem postupně odšrouboval tři plastové šestihranné matice velikosti 10 mm, nacházející se v prohlubních podběhu. Dvě jsou vpředu a jedna vzadu.
Podběh je na boku ještě upevněn k rámu auta drobnou plastovou hmoždinkou, kterou bylo nutné vytáhnout.
Pak již bylo možné pravý podběh vyjmout. Stejným způsobem je upevněn podběh na opačné straně auta.
Abych se dostal ke šroubům bočních závěsů motoru, musel jsem nejdříve demontovat plastové lemy prahů a výplně podběhů kol. Auto jsem zvedl na ocelové stojany a sundal zadní kola. Pak jsem vytáhl obě pojistné plastové hmoždinky ze zadní hrany lemu prahu.
Pro pohodlnou demontáž podběhů kol by postačilo pouhé vyhnutí zadní části lemu z karoserie, ale já jsem chtěl současně zkontrolovat stav prahů, takže po vyhnutí zadní části lemu jsem jej zatažením směrem vzad zcela demontoval.
Lemy prahů jsou ke karoserii uchyceny pomocí pěti bílých plastových destiček, nasazených na ocelových závitových trnech prahů. Vpředu na samotném lemu je ještě háček, který zapadne do karoserie.
Lemy prahů na Ropíkovi už někdo dříve demontoval a zřejmě je přitom dostatečně nepotáhl směrem vzad. Proto jsou některé části destiček ulomeny. Budu muset na čínském Aliexpress kopit nové.
Po sejmutí lemů jsem destičky z trnů vyšrouboval a nasadil správným směrem zpět do lemů. Lemy prahů budu ale ještě čistit, takže jsem destičky nezasadil přesně do vymezené polohy. Tu pak poznáme podle vylisovaných drážek v lemech, do nichž zapadnou středové pružné proužky destiček.
Po demontáži obou lemů prahů jsem se pustil do plastových podběhů zadních kol. Nejprve na pravé straně auta, kde jsem postupně odšrouboval tři plastové šestihranné matice velikosti 10 mm, nacházející se v prohlubních podběhu. Dvě jsou vpředu a jedna vzadu.
Podběh je na boku ještě upevněn k rámu auta drobnou plastovou hmoždinkou, kterou bylo nutné vytáhnout.
Pak již bylo možné pravý podběh vyjmout. Stejným způsobem je upevněn podběh na opačné straně auta.