Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Ahoj, při příjezdu na křižovatku mi 451 52kW chcípl z důvodu, že nevyřadil na neutrál a zůstala tam zařazená jednička (už nejde vyřadit). Musel jsem ho odtáhnout na laně s tím, že po rozjetí motor naskočil a jel jen na tu zařazenou jedničku.Nic jiného tam zařadit nešlo. Může mi prosím někdo poradit, co by to mohlo být za problém, než to pošlu někam do servisu? Předem díky.
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Zkus si přečíst pár příspěvků, které začínají tímto příspěvkem. Pak dál se uteče od tématu, ale třeba Ti na chvíli pomůže to, co píše Stando, co mu doporučil Marcus Vé. A jinak - asi bych nejdřív hledal na aktuátoru převodovky. buď vadný kabel, nebo konektor, nebo samotný aktuátor. Když to tady prohledáš (jak ostatně doporučováno jest), určitě tu o tom aktuátoru převodovky najdeš něco víc, myslím, že i o rozebírání a čištění se tu někde bavili.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Díky moc za odkaz. Hledal jsem, ale špatně. Mrknu na to, ale v mým případě to asi vypadá na špatnej aktuátor.
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Diagnostika mi hlásí:
Chyba P0805 (snímač polohy spojky - porucha obvodu).
Koukal jsem tady na foru, jestli náhodou někdo neřešil tuhle chybu a nic jsem nenašel.
Mohl by to být ten aktuátor, nebo podle chyby to bude něco jinýho?
Nevíte náhodou někdo?
Předem díky za odpověď.
Chyba P0805 (snímač polohy spojky - porucha obvodu).
Koukal jsem tady na foru, jestli náhodou někdo neřešil tuhle chybu a nic jsem nenašel.
Mohl by to být ten aktuátor, nebo podle chyby to bude něco jinýho?
Nevíte náhodou někdo?
Předem díky za odpověď.
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Na 451 aktuátor spojky vypadá trochu jinak, než na 450, ale ten motor, co s ním hýbe, vypadá velice podobně a má stejných 6 kontaktů.
Snímač polohy aktuátoru (čili polohy spojky) na 450 je integrovaný do elektromotoru (Hallovy sondy u kroužku na hřídeli elektromotoru), u 451 to zřejmě bude stejné.
Může být vadný ten snímač, ale spíš bych to viděl na vodu zateklou do konektoru u aktuátoru a následnou korozi kontaktů, vím i o případu, kdy ten kabel k aktuátoru byl prodřenej. Takže nezbývá než zkusit zalézt pod auto, vytáhnout konektor z aktuátoru a podívat se. Taky se dá demontovat aktuátor a podívat se na konektor, "elektricky" vzdělanější lidi ho uměj proměřit.
Na Evilutionu taky píšou, že převodovka má svoji extra řídící jednotku, která je pod kobercem (jestli dobře chápu, tak pod řidičem) a ta může být navlhlá. Taky tam zmiňujou studeňáky v SAM a další věci. Ale podíval bych se nejdřív na ten aktuátor spojky.
Snímač polohy aktuátoru (čili polohy spojky) na 450 je integrovaný do elektromotoru (Hallovy sondy u kroužku na hřídeli elektromotoru), u 451 to zřejmě bude stejné.
Může být vadný ten snímač, ale spíš bych to viděl na vodu zateklou do konektoru u aktuátoru a následnou korozi kontaktů, vím i o případu, kdy ten kabel k aktuátoru byl prodřenej. Takže nezbývá než zkusit zalézt pod auto, vytáhnout konektor z aktuátoru a podívat se. Taky se dá demontovat aktuátor a podívat se na konektor, "elektricky" vzdělanější lidi ho uměj proměřit.
Na Evilutionu taky píšou, že převodovka má svoji extra řídící jednotku, která je pod kobercem (jestli dobře chápu, tak pod řidičem) a ta může být navlhlá. Taky tam zmiňujou studeňáky v SAM a další věci. Ale podíval bych se nejdřív na ten aktuátor spojky.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Díky moc JBC.
Mrkl jsem se na Ytb na nějaký videa a myslím, že nebudu mít problém s tím si pod to auto lehnout a mrknout na ten konektor, případně vytáhnout actuátor, rozerbrat a vyčistit ho. Sám jsem zvědavej, co je tam za problém.
Mrkl jsem se na Ytb na nějaký videa a myslím, že nebudu mít problém s tím si pod to auto lehnout a mrknout na ten konektor, případně vytáhnout actuátor, rozerbrat a vyčistit ho. Sám jsem zvědavej, co je tam za problém.
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Starý aktuátor, který měl ulomený šnek na el.motorku jsem byl nucen vyměnit za fungl nový. Auto řadí perfektně, tři čárky po resetu zmizely. Skoro vše šlape stejně jako dřív. Jen po nastartování a rozjetí se se rozsvítí oranžový trojůhelník s vykřičníkem uprostřed a už nezhasne.
Počítám, že ten svítící trojůhelník neznačí jen jednu konkrétní závadu, takže asi diagnostika napoví víc, že?
Počítám, že ten svítící trojůhelník neznačí jen jednu konkrétní závadu, takže asi diagnostika napoví víc, že?
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Jo, jedině diagnostika. A asi to bude něco jiného, než ta spojka. Teda, nevím, jak je to u 451, ale u 450, když jsem po demontáži málo utáhnul aktuátor, tak ho to odtlačilo pryč od spojky, čímž se kompletně rozštelovalo vypínání spojky, ale žádnou chybu to na palubce nehlásilo. A přitom auto nebylo schopný se rozjet - jenom takový škubavý pokusy o rozjezd, ale žádná kontrolka. Ale u 451 to třeba může být chytřejší a pokud je aktuátor o kousek jinde, než byl původní, tak to třeba chybu může hlásit.
Můžeš akorát tak zkusit to samoučení převodovky - hoď tam neutrál, sešlápni brzdu, nastartuj a brzdu drž dalších nejmíň 30 vteřin - mělo by proběhnout samoučení - měl by být slyšet hluk od převodovky. Jestli se takhle naučí i záběrový bod spojky netuším, u 450 se to musí udělat diagnostikou.
Můžeš akorát tak zkusit to samoučení převodovky - hoď tam neutrál, sešlápni brzdu, nastartuj a brzdu drž dalších nejmíň 30 vteřin - mělo by proběhnout samoučení - měl by být slyšet hluk od převodovky. Jestli se takhle naučí i záběrový bod spojky netuším, u 450 se to musí udělat diagnostikou.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Nakonec to vzdávám a jedu s tím do servisu.
Actuátor jsem překontroloval a je v pohodě. Na 451 je ke správnému seřízení actuátoru potřeba asi lepší diagnostika. Já mám jen Delphi.
Samomoučení převodovky taky nepomohlo. Nejpravděpodobnější bude, jak jsi psal asi jiná s actuatorem nesouvisející závada.
Delphi Hlasila chyb.kód:
P0805 - Clutch Position Sensor - Circuit Malfunction(to je ten actuator) a
P0701 - Transmision Control System - rozsah/výkon, nebo něco takovýho a to netuším co je.
Každopádně uvidíme, jak to dopadne v servisu.
Actuátor jsem překontroloval a je v pohodě. Na 451 je ke správnému seřízení actuátoru potřeba asi lepší diagnostika. Já mám jen Delphi.
Samomoučení převodovky taky nepomohlo. Nejpravděpodobnější bude, jak jsi psal asi jiná s actuatorem nesouvisející závada.
Delphi Hlasila chyb.kód:
P0805 - Clutch Position Sensor - Circuit Malfunction(to je ten actuator) a
P0701 - Transmision Control System - rozsah/výkon, nebo něco takovýho a to netuším co je.
Každopádně uvidíme, jak to dopadne v servisu.
ForTwo 451 52 kW 2009, 82 000km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Clutch position senzor - domnívám se, že to hlásí proto, že po výměně aktuátoru neproběhlo naučení třecího bodu spojky pomocí originál diagnostiky (někdo říká MB Star, jiní říkají DAS Xentry), takže spojka zabírá v jiném bodu, než jak jsou řídící jednotky naučené.
Taky by to mohlo vypadat, že buď je nový aktuátor vadný, nebo je vadný konektor na aktuátoru a nedochází k přenosu informace o okamžité poloze aktuátoru do řídící jednotky.
Ta druhá závada může být odvozená od té první.
Taky by to mohlo vypadat, že buď je nový aktuátor vadný, nebo je vadný konektor na aktuátoru a nedochází k přenosu informace o okamžité poloze aktuátoru do řídící jednotky.
Ta druhá závada může být odvozená od té první.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
Tak jsem pročetl vše a asi mě čeká taky problém. Před třemi dny jsem vyjel z garáže a po třech km zastavil. Vypl motor a už nenastartoval. Rozsvítily se tři čárky. Chvíli jsem cvakal řazením a náhle čárky zmizely a normálně jsem odjel. Zůstala svítit diagnostika. Po opětovném zastavení a nastartování trojúhelník svítit přestal a bylo vše OK. Dneska jedu a po cca 2km mi tam zůstala dvojka, blikala (ne proto že by to doporučovalo řadit - se šipkou) a ať jsem dal A-čko, nebo jinou rychlost, stále jen dvojka a na tu to jelo. Zastavil jsem na vhodném místě vypl motor a už jsem nenastartoval a opět tři čárky. Zase jsem pohonil řazení , tři čárky zmizely a nastartoval jsem a vše je opět OK. Tak zítra se vydám na cca 130km cestu, tak uvidím odkud mě odtáhnou. Na ten snímač polohy řazení se dostanu od zadu, nebo musím na zvedák? Děkuju za poznatky.
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Re: Převodovka - zařazená 1 a nejde vyřadit
No, na Evilutionu uvádějí nejméně 11 možných příčin zobrazení třech čárek ... https://www.evilution.co.uk/index.php?menu=info&mod=822
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7